Welkom

Hallo

Welkom op mijn website.Op deze site hou ik je op de hoogte van mijn bouwwerken.

Hier rechts naast vind je de onderwerpen van deze site.

Wil je reageren op een van mijn berichten? Dat kan door te drukken op reacties bij het desbetreffende bericht. Je hoeft geen lid hiervoor te zijn.

Groeten,
Olaf

zaterdag 16 mei 2015

Nieuwe aankopen, decoders inbouwen en module in auto passen. N scale vlog 97.

Hallo

N scale vlog 97 https://youtu.be/-s6C5QX418M

Ik heb toch maar besloten om een digitale treinset te kopen. Als ik de losse trein met decoder zou kopen dan kom ik al aan de totale set prijs. De rails en de besturing zijn dan in feite gratis. Ik hoop nu ook dat het straks allemaal beter rijd.

Dit zijn de aankopen:



Dan was het tijd om de 2 decoders in te bouwen.
De kap van de NS 2384 ging erg moeizaam open. Hij bleef klemmen op 1 hoek. Waarschijnlijk wat lijmresten. Ten opzichte van de handleiding moest ik de decoder andersom plaatsen. Hij kan er ook maar op 1 manier erin.


De PIKO HUSA G1206 was een heel ander verhaal. De cabine ging daar ook er moeilijk los.
De decoder brug er uit en de nieuwe volgens handleiding er in. Met de connector aan de bovenkant. Wel jammer dat de decoder er op 2 manier er in kan. Een pin 1 aanduiding was beter geweest.
Maar toen kwam het echte probleem.....de front verlichting kon niet zomaar teruggeplaatst worden. De draden waren erg kort en de decoder stak te ver uit. Uit eindelijk besloten om de 2 plastic nokjes te verwijderen zodat ik de totale pcb door kon schuiven. Nu past het allemaal nog net binnen de kap.







Ook heb ik de module gepast in de auto.
Dus maar over de lengte. Dan kan ik er 2 op elkaar doen en dan nummer 3 gaat over de breedte. De rugleuning van de bank moet ik dan wel verwijderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten