Welkom

Hallo

Welkom op mijn website.Op deze site hou ik je op de hoogte van mijn bouwwerken.

Hier rechts naast vind je de onderwerpen van deze site.

Wil je reageren op een van mijn berichten? Dat kan door te drukken op reacties bij het desbetreffende bericht. Je hoeft geen lid hiervoor te zijn.

Groeten,
Olaf

woensdag 26 februari 2014

2e wissel in de maak.

Hallo

Nu de eerste wissel klaar is ben ik al bezig met de 2e. Het bouwen gaat al een stuk vlotter nu ik weet hoe het een en ander werkt.

Het puntstuk maak ik nu van 1 stuk railstaaf. Deze buig ik en doe ik tussen de bankschroef. Vervolgens vijl ik hem op de knik tot hij bijna door is.
 Foto helaas 90 graden gedraaid.....
  Foto helaas 90 graden gedraaid.....
Na het vijlen kan hij uit de bankschroef en kan hij worden omgebogen naar de andere kant. Nu ontstaat er een puntstuk.

 Voor de afstandhouders gebruik ik nu de bielzen van de flexrail.
Met een tang kun je de punt nog iets samenknijpen.

Olaf



Geen opmerkingen:

Een reactie posten